Friday, June 21, 2019

Raya 101 - Cara Membuat Dan Membalut Ketupat Palas



Orang utagha kalau tak ada ketupat palas masa Hari Raya boleh chaos jadinya. Cara buat ketupat palas ni tak ada la susah mana sangat kalau saya tengok. Tengok mak mertua balut ketupat palas ni nampak senang pun. Tapi sampai ke hari ni belum pernah la try balut lagi 🤣🤣🤣. 

Hari tu masa saya attend satu rumah terbuka kawan saya terperasan yang selain daripada cara membalut ketupat palas ni, nak membuka ketupat palas untuk makan pun kena tau caranya. Maklumlah macam saya yang daripada kecik makan ketupat ni tak ada apalah sangat. Tapi kalau orang yang sekali-sekala merasa hidangan ketupat palas ni pening juga bila depat tengok ikatan ketupat palas yang terikat ketat tu.

#KetupatPalas #HariRayaAidilfitri #Resepi

Follow saya tau di Facebook : http://facebook.com/gonutvlog
DAN
Jangan lupa untuk subscribe channel saya gaes :

No comments:

Post a Comment

ShareThis